Deel dit artikel
-

‘Handjevol kopers over voor LBi’

Drie partijen resteren als meest logische kopers van online bouw- en marketingbureau LBi. Omnicom zou de beste kaarten hebben.

De Telegraaf meldt vanochtend dat Omnicom 575 miljoen euro wil neerleggen voor het digitaal specialisme en de klantenlijst van LBi. De vroege onderhandelingen rollen naar een einde en zouden uitpakken voor de Amerikanen.

Eind vorige maand bevestigde het Europese online bureau dat er gesprekken met derden plaatsvinden die mogelijk tot een verkoop zouden kunnen leiden. Vandaag houdt de leiding de lippen stijf op elkaar en reageert niet op de mediaberichten.

RTL peilde een analist van SNS Securities over wie zich in het kopersspectrum zou kunnen bevinden. Dat blijken niet veel partijen. Drie liggen het meest voor de hand en ieder zijn het traditionele, internationale communicatieketens: Omnicom, Havas en Interpublic (IPG).

De koers van LBi bevindt zich sinds de jaarwisseling in een duidelijk opwaartse lijn. Het aandeel kostte aan het begin van de middag nog geen procent meer dan gisteren.

Omnicom is bekend van merken als BBDO, DDB, TBWA en OMD. Het concern boekte in het eerste kwartaal van 2012 een omzet van 3,3 miljard dollar, vijf procent meer dan het jaar ervoor.

Foto: woodleywonderworks (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond